Friday, November 5, 2010

akO shooT ---> weddinG Pnut+Zaifoul (Akad)

Salam to all my frenz...hepi Diwali to all my indian frenz...n selamat menyambut bulan november...omputih kate,november rain,memang betol la november rain,umah ku n negeri ku yg permai lg mempersona da tenggelam akibat november rain.sedihnya xdpt tolong family kat umah,tp lg sedih xdpt shoot n maen air banjir,or in nothern we call it "ayaq bah"..

Since dis is my 1st entry in dis november rain,sbb bizi sgt ngan teaching n post editing job,ako nk stat ngan wedding pict la,since xnh wat post pasal wedding pict lg.mana la tau,kot2 ade rezeki ke,org tgk blog ni,bole gak dpt job ckit2..hehe..for me wedding fotografi nih satu cabang yg agak payah dlm fotograi.why?anda bkn sj kene pandai shoot,anda juga kene creative,kene friendly(bcoz u r dealing wiz people),kene pndai mengarah and sgt kelam kabut n anda kene pantas.Angle,framing,timing,emosion,lighting,Editing adalah bnda2 yg sgt perlu dititik beratkan tuk wedding fotografy ni(sile tmbh kat comment klu de yg ako tertinggal).

oleh kerana pict2 yg aku amik xla cantik sgt,aku kene la edit2 kan lepas amik..ni kerja yg sgt leceh,dan selalunya,mood editing aku datang pas kul 12tgh malam...OMG,slalunye,ako end up sleeping at 4 am..pas2,mula la mls nk g ngajar...tp terkenang kan student2 ku yg comel2,aku gagah kan juga..hehe...ok,aku skang tgh mencari style editing aku sndr,xnk tiru org len..aku suka hasil kerja Udey Ismail,Kukubesi manipulasi,Okyphotosyndicate and Jangguttouch..smua ada style yg berbeza2.for me,ako plg suka yellowish style of jangguttouch..so,enuf wiz mumbling,plpis enjoy my picts :D











*p/s: suka shoot bunga,xberpeluh.

2 comments: